art

Pazar, Nisan 30, 2006

Bilinçaltı Reklamlar Gerçekten Etkili Mi?

Bilinçaltı reklamları 1957 yılında James Vicary sayesinde hayatımıza girdi. Bir sinema salonundaki izleyicilere saniyenin 1000’e 3ü kadar süre için “Coca-Cola iç. Patlamış mısır ye” mesajı verildi ve izleyiciler denileni yaptı! Vicary 1962 yılında deneyin kurgu olduğunu itiraf etse de çoğu ülke bilinç altı reklama yasak koydu. Adweek'in bloğunda yazılana göre etkisi tartışılan bu reklam türü Hollandalı Nijmegen Üniversitesince tekrar masaya yatırıldı. Bu kez söz konusu ürün Lipton Ice Tea idi ve deneklerin %80'i reklamı başarıyla algıladı. Bilinç altı reklam tartışmasını tekrar alevlendirmesi beklenen bu gelişmenin ayrıntılarına Political Gateway'den ulaşabilirsiniz.

0 Comments:

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home