art

Cumartesi, Nisan 15, 2006

Kullanıcının Yarattığı Online Medya

Center For Media Research kullanıcı tarafından yaratılan online medya reklam harcamalarını açıkladı. 2002 yılından önce hayatımızda olmayan RSS, Blog ve Podcast toplam reklam harcamaları 2005 yılında 2004'e göre %200 artış ile 20.4 milyon dolara ulaştı. 2006 tahmini 50 milyon dolar olurken 2010 yılında 757 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Bu yıl %80'ini kapsayan blog reklamlarının ise yerini 2010 yılında podcast reklamlara bırakacağı tahmin ediliyor.
Podcast aslında "iPod Broadcast" kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. Dijital müzikçalar sektöründe IPod baskın olduğu için ismi "podcast" olarak kaldı ama aslında tüm dijital müzikçalarları kapsıyor. "Podcasting" internet üzerinden indirdiğiniz sesli veya görüntülü bir dosyaya müzikçalarınızla dilediğiniz zaman ulaşabilmeniz anlamına geliyor.
Ekonomist'in haberine göre dünyadaki 50 milyonun üzerinde dijital müzikçalar kullanıcısı için ise 30 binin üzerinde podcasting mevcut.
Türkiye'de 140 bin dijital müzik çalar kullanıcısı olmasına rağmen bu hizmeti sadece CNNTürk haberler için gerçekleştiriyor. Özellikle genç hedef kitleye ulaşımda markalar için yepyeni bir mecra...

0 Comments:

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home