art

Pazartesi, Mayıs 22, 2006

Nişantaşı sokaklarında birşeyler var...

Bugün eve gelirken sokaklarda bir takım dev objelere rastladım.

Önce bir anlam veremedim, yanına doğru yaklaşıp yazılan bilgiyi okudum ama yine de anlayamadım.

Ama fotoğraflarını çekmeyi ihmal etmedim.

Çevrede konuyla ilgili birine rastlayınca meraklı sorularıma yanıt bulup rahatladım. Şimdi rahatlama sırası sizde...

Street Design bu sene ilk defa gerçekleşecek açık tasarım haftası etkinliğiymiş. Şişli Belediyesi'nin ev sahipliğindeki etkinliğin amacı Türkiye'nin tasarım alanındaki genç yetenekleri, profesyonelleri, üretici firmaları ve tasarım tutkunlarını aynı ortamda buluşturmak. ,

İşin pazarlama tarafından bakacak olursak genç tasarımcılar için bir iletişim mecrası, sponsor markalar için algılarını yükseltmelerini sağlayacak bir etkinlik ve ilk olması açısından da ilgi çekici olacağı kesin.

Ancak sadece street design yazısı eşliğinde işler teaser niteliğinde sergileniyor. Bunun bir tasarım haftası olduğu, amatör ve profesyonel tasarımcıların sokağa yönelik işlerinin sergilendiği belirtilmeliydi.

Bu sergiye bir marka adına yapılsa nasıl olurdu gözüyle de baktim.

Kararım: Bu tür alternatif iletişim yöntemleri markalar tarafından daha fazla değerlendirilmeli!

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Bence bu tip çalışmalar, şehir veya semtin pazarlaması için de çok hoş olabilir.

Mayıs 22, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bunlar bence de şehrin kalitesini arttıran, markalar için avantajlı ve genç yetenekler için bir fırsat olan çalışmalar. Win Win Win durumu..Ama benim anlayıp da kabul etmek çok istemediğim konuya gelirsek..Neden bu tarz aktiviteler hep Nişantaşı civarında yapılıyor? Bence bunu bir çok semtte uygulmak gerekli. Veya en azından bu sergilenen ürünler Nişantaşı'ndan sonra Bağdat Caddesi, Etiler, Konak, Çeşme, Kızılay Caddesi, Tunalı Caddesi, Antalya, Bodrum, Bursa, Adana vs.. gibi yerleri dolaşması çok mu zor? Sonuçta aynı hedef kitle... Tabiki bütçelerle ilgili bir durum ama benim bu söylediğim sadece ekstra lojistik maliyeti yaratacaktır sanırsam. Bence en baştan itibaren bu tarz projeler daha fazla duyurulmalı(daha fazla tasrımcı, ve hedef kitleye ulaşmak için) ve daha geniş çaplı planlanmalı. Artık Nişantaşı gezginleri bu tarz aktivitelere doymuş durumda. Tabiki Nişantaşı'nda da yapılsın ama daha geniş kitlelere daha uzun soluklu projelendirilmeli sanki hani yani:)
bu arada benimde merakımı çekmişti:) iyi oldu okuyunca:)

Mayıs 30, 2006  

Yorum Gönder

<< Home