art

Cuma, Haziran 02, 2006

Reklamlara karşı bedava dakikalar

Virgin Mobile, Amerika'da enteresan bir uygulama başlattı.
Abonelere, cep telefonu üzerinden izledikleri reklam süresi kadar bedava konuşma süresi veriyor. Reklamı izlediğini mesaj göndererek doğruladığı takdirde ayda en fazla 75 dakika konusma süresi kazanabiliyor. İlk reklam anlaşmalarını Pepsi ve Xbox ile yapmışlar.
Marka bu kampanyanın genç hedef kitlede çok etkili olacağını savunurken araştırma şirketi yetkililerinin düşüncesi ise zaten çok ucuz olan bir hizmetin talep toplamayacağı yönünde. Aslında amaç reklamları izletmek ve zaten ucuz olan dakikaları rahatça verebiliyorlar. Hiç yoktan iyidir diyebilecek genç bir kitle de olduktan sonra ben kampanyanın başarısız olacağını düşünmüyorum. Reklamverenlerin reklamı izleyenlerin demografik datalarına ulaşabileceği göz önüne de alındığında markalar için iyi bir alternatif mecra.
Türkiye'de böyle birşey gerçekleşirse nasıl olur diye düşündüğümde ise:
Öncelikle Amerika ile Türkiye'nin rasyonelleri farklı. Amerika'da cep telefonu konuşma ücretleri oldukça ucuz, bizde ise bu daha değerli bir havuç olabilir. Tabii son dönemde iddialı gelen Avea'nın fiyatlarını da öğrenmek gerek.
İkinci olarak Türkiye'de TV reklamı izleme oranındaki düşüş Amerika'daki kadar acıklı değil. TİVO ve PVR'lar yolda olsa da markalar hala televizyonu ana mecra olarak kabul etmekte ve mass hedef kitleye ulaşmak için televizyonu kullanmakta inatçılar.

Türkiye'de reklam harcamalarının yaklaşık %50'sini toplayan televizyondan uzaklaşmaya çalışan Amerika'nın ve Japonya'nın reklamları hedef kitleye ulaştırmak için yarattığı 2 örnekle yazımı bitirmek isterim :)
sobe: adfreak, MIT Advertising Lab, We Make Money Not Art

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home