art

Pazar, Ekim 29, 2006

Pazarlama Blogları Karnavalı XV


Bugün Pazar... Uyku günüm. Ama ne zaman uyumak istesem bir telefonla bölünür uykum. Murphy’nin kanunları :) Yine öyle oldu. Arayan Alper’di. Aşık olmuş. Ne güzel! Bana uzun uzun Yeni Zelanda’lı güzeli anlattı. Adı 42 Below’muş. Değeri 91.2 milyon USD! Ben etkilendim doğrusu siz de daha yakından tanımak isterseniz eğer, MarketingMa'ya buyrun.

Uyanmıştım. Yatakta oyalanmaktansa kalkıp günü yakalayayım dedim. Cengiz’le buluştuk. Starbucks’da. Bana orada John Grant’in bir cümlesini söyledi. “Ben Starbucks’ı bir tatil şirketi olarak görüyorum. Çok yoğun yaşamlarınız var ve buraya gidip tatile çıkıyorsunuz” Kahvemi içerken üzerinde epey düşündüğümü fark ettim, bu sözün ve anlattığı diğer şeylerin... Siz de düşünmek isterseniz çekinmeyin :) Marketing Post’tayız!

Eve döndüm. Biraz da televizyon izleyip tembellik yapmaya kararlıydım ki televizyonu açtığımda karşımda Selim abiyi (A. Selim Tuncer) gördüm. Diyordu ki “Siyaset bayram rehavetindeyken hadi bu sefer biz siyaset yapalım” Turkuaz Hareketi lideri Ali Müfit Gürtuna’dan yola çıkarak siyasi pazar ve iletişim üzerine altı çizilir sözler söyledi. Seçim dönemine yaklaşırken bu fikirleri kaçırmamakta fayda var. A. Selim Tuncer Diyalog’da...

Saat 5’e geliyordu, erken de olsa Edünya’nın hediye ettiği şarabı açma vakti gelmişti. Şarabı yudumlarken aklıma Edünya’nın bahsettiği internet sitesi Cork’d geldi ve Doluca Şarapları’nın CRM başarısı. Merak ediyorsanız Edünya’ya gidelim.

Gün Pazar da olsa e-mailler boşlamaya gelmez diyerek internete girdim. Tunç, bayram için gittiği Amsterdam’dan fotoğraflar göndermiş... Yolda yürürken “bedava bir kucak” almış! Ona sarılanın ağzından çıkan sözleri de yazmış “... hayatimizda ilk defa gordugumuz yuzlerce kisiyle kucaklasiyoruz hergun. Sanki yillarca birbirimizi taniyormus kadar da icten.” Nasıl mı? Buyrun Fikir Atölyesi’ne!

ADSL bağlantımla rahatça internette gezerken aklıma Özen’in yaşadığı otel tecrübesi geldi. Artık temel ihtiyaçlarımızdan biri olan internet servis hizmetinin en pahalısını sunan 5 yıldızlı oteller... Ayrıntılar için Pazarlama Karması’na davetlisiniz.

Akşama doğru biraz da iş diyerek masamın başına oturdum. Barış’ın önerdiği viral pazarlama üzerine olan yazıyı ne zamandır bir kenara ayırmış, okuyacaktım. Gün bugünmüş. Robyn Tippins “Başarılı Viral Video’nun 10 Temel Kuralı”’nı özetlemiş, Barış da yorumlamış. Buyrun isbn9760806’ya

Televizyonu açık unutmuşum, Televole başlamış. Programın malzemesi ünlüler. Peki ya 521 YTL verip marka olan ünlülere ne olacak. Bu konuyu aklıma getiren mi? Şahin Tekgündüz tabii ki. Mah-zen’deyiz...

Şu sıralar üzerinde çalıştığımız Marcom Türkiye projesinden dolayı web sitelerinin aktive edilmesi ile yakından ilgilenir oldum... Bu konuda fikrini almak için hemen interaktif işlerin ustası Murat’ı aradım. “Markanıza uygun bir interaktif pazarlama fikri mutlaka vardır” dedi ve içimi rahatlattı: interaktif yaklaşım

Artık uykuya dalmak için odama doğru yol alırken gözüm Formula 1’de aldığım tshirte ilişti. Alonso’nun şampiyon olması sezonun benim için iyi haberlerinden biriydi :) Ama sezona, FIA’nın Türkiye’ye verdiği cezanın gölgesi düştü. Aklımdan bunlar geçerken Önder’in sitesinde bu konuda yazdığı yazıyı hatırladım, size de hatırlatmak istedim. Marka Gündemi’nde

iyi geceler!

9 Comments:

Blogger A. Selim Tuncer said...

Çok şirin, sevimli, yalın ve dingin bir Karnaval... Ellerine sağlık Sevgili Meltem.

Ekim 29, 2006  
Blogger Baris Erkol said...

:)

Ekim 29, 2006  
Anonymous Adsız said...

Meltem çok güzel bir kurgu. Keyifle okudum. Bloggerların yazıları çok güzel özetlenmiş.
Bu güzel karnaval yazısı için teşekkürler.

Ekim 30, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bunlarin hepsini gercekten yapmis kadar dogal bir karnaval olmus, eline saglik Meltem.

Ekim 30, 2006  
Anonymous Adsız said...

Eline sağlık Meltem. Çok sıcak ve içten bir karnaval olmuş. Bu sefer güzel sobeledin bizi. Bir dahakine kahveler benden, cümleler senden olsun :)

Ekim 30, 2006  
Blogger Alper Akcan said...

:) çok hoş :)

Ekim 30, 2006  
Blogger Şahin Tekgündüz said...

Bir reklamcıdan da ancak böylesi bir yaratıcılık beklenirdi. Kutlarım Meltem...

Ekim 30, 2006  
Blogger Meltem Günyüzlü said...

Biraz eğlenelim istedim :) Güzel sözleriniz için hepinize teşekkürler!

Ekim 31, 2006  
Blogger Bülent Şentay said...

Yorgun ve hatta biraz da bezgin olduğum bir günün sonunda kendimi karnavalda bulunca bütün sıkıntılarımdan arındım neredeyse. Teşekkürler.

Kasım 07, 2006  

Yorum Gönder

<< Home