art

Pazartesi, Temmuz 31, 2006

Pazarlama Karnavalı 2. Hafta

Pazarlama yazıları ancak bu kadar pazarlanabilirdi!
Bu hafta Pazarlama karnavalı Mobilasyon'da
Refik bizi süper ağırlamış, bizleri öyle bir tanıtmış ki önceden okuduğum yazıları bile bir daha okuyasım geldi :) Refik'çim kalemine sağlık!
Bundan sonraki ev sahiplerinin giderek daha yaratıcı olması gerektiği bir karnavala doğru yol alıyoruz.. Çok heyecanlı!

Cumartesi, Temmuz 29, 2006

Sony Bravia bravo!

"Sony Bravia Balls" reklamını hatırlarsınız, ödülleri silip süpürmüş, daha televizyonlarda farkedilmeden bloglarda, youtube'de popüler olmuştu.
Viral etkinin farkına varan reklam yaratıcıları yeni çekilecek film için müthiş bir plan yaptı!
Filmin hazırlık aşamasında bir blog açıp, tüm sanal alemi gerçekleşecek çekimle ilgili bilgilendirdiler. Hatta bloggerlara Sony Cybershot kamera verip kendi içeriklerini oluşturmaya bile davet ettiler.
22 Temmuz'da Glasgow İskoçya'da çekim gerçekleştirildi. Yerinde izleyemeyenler için kamera arkası görüntüler ve filmle ilgili bütün bilgileri bloga koydular, bir tek film dışında!
Filmin "Consumer Generated Content" yani tüketici tarafından yaratılan içeriği ise youtube'de, ve flickr'da yerini aldı bile!

Daha izlemeden her karesine hakim olduğumuz Sony Bravia Paint reklamı ve ötesi için buyrun:






sobe:adme

Cuma, Temmuz 28, 2006

Yahoo ve Pepsi blogluyor!


Yahoo, Pepsi sponsporluğunda blogluyor.
10 Temmuz'da açılan site hergün sabah 9'da netteki en iyi, tuhaf veya komik fotoğraf, site, hikaye veya videoyu yayınlıyor. "Pepsi 10th" ile ziyaretçilerine de içeriğe katılma fırsatı veriyor. Yeni siteler keşfetmek için kullandım, yararlı oldu, bir göz atın derim...
sobe: The 9

Açıkhava sineması gerilla hareketi


Çünkü bağımsız sinema filmlerini izlemeyi seviyorsunuz.
O halde sizi açıkhava sinemasının gerilla hareketi ile tanıştırmalıyım.
Amerika'da mobil sinema adı verilen bir uygulama ile uzun kuyruklar ve yüksek bilet fiyatlarından bıkanlara alternatif filmler vadediliyor.
Sokakta sürpriz bir şekilde rastlanan veya sitelerinden mail listelerine üye olunarak takip edilen gerilla hareketi alternatif filmleri seyircisi ile buluşturuyor.


Bunu okuyunca hemen Türkiye'de böyle bir girişimin ne kadar iş yapabileceğini düşündüm. Geçtiğimiz yıl 30'dan fazla Türk filminin çekilmesine karşın 2006 yılı boyunca 13 Türk filminin vizyona girdiği, film festivallerine biletlerin tükendiği düşünülürse bu tür gerilla ruhlu girişimcilere ihtiyacımız olduğu kesin.
sobe: invisible red, mobmov, guerilla drivein

Perşembe, Temmuz 27, 2006

İlk 5 Yaşamın Listesi


Alper'in "ilk 5 Yaşamın Listesi" adında çok keyifli bir blogu var.
Bugünden itibaren ben de bu bloga dahil oldum...
İlk "ilk 5"'imi yazdım bile! Pasımı da Murat Kaya'ya attım bakalım ne zaman fark edecek :)

Pazarlama Blogları Karnavalı Başladı!


Benim ilk takip etiğim bloglardan olan Marketallica'nın öncülüğünde Pazarlama Blogları Karnavalı'na başladık.
Bu hafta Özgür, pazarlama bloglarında yayınlanan en iyi yazıları topladı. Karnavala her hafta başka bir blog ev sahipliği yapacak.
Bana 30 Ekim'de misafir olacaksınız, beklerim :)

Çarşamba, Temmuz 26, 2006

Arjantin'de bir hayvanat bahçesi





Arjantin Hayvanat Bahçesi'nin eğlenceli ilanı...
Metin "Hayvanat bahçesinin yerini hiçbirşey tutamaz" diyor, yani:
"Evdeki köpekle nereye kadar; belli ki koyun, yarasa hatta deve özlemindesiniz :)"

sobe: ziritione

Auteco Boxer Motosiklet




Labirentten kurtulmanın yolu tek ve en ekonomik olanıdır.
Yeni piyasaya sürülen Auteco Boxer motosiklet de ekonomik yakıt kullanımını hedef kitleye anlatmanın yolunu cafelerdeki Amerikan servisleri labirent şeklinde tasarlamakta bulmuş.
Bir depo ile 254 km... Labirentten kurtulabilirsen tabi :)

Ajans: Gomez Chica EURO RSCG Medellín, Kolombiya

sobe: directdaily

Çarşamba, Temmuz 19, 2006

Tek kelimeyle Western Union



Saatchi & Saatchi - Beyrut

İnternetten sporcu aranıyor.





Sports list Kanada'da üniversitelere ve liselere spor eğitmeni ve sporcu bulan bir danışmanlık firması. İş ilanını çok başarılı bir görselle vermiş. "En başarılı sporcuların kolej koçlarını çekebildiği yer, Sportslist.ca. "
sobe: Advertising/Design Goodness

Daha güçlü farlar kim ister?



Ajans: Lucideas,Malezya
Ürün: Plasma HID

Plasma HID daha güçlü ve parlaktır mesajını araç park yerlerine yapıştırdığı sticker larla veriyor.
sobe: Adsoftheworld

Pazar, Temmuz 16, 2006

Nissan Versa gençleri internette arıyor.

Geleneksel mecranın en büyük oyuncusu televizyon, bir araba markası, internet, müzik, “social networking” ve bir yarışma…



Gençlere ulaşmanın yolunun internetten geçtiğini fark eden bu kez Amerika’nın en büyük televizyon kanallarından biri, NBC. Geleceğin müzik starını online arayan bir yarışma yarattı: StarTomorrow
Nissan Versa ise bu içeriğe dayanamayarak yarışmaya sponsor oldu. Sadece siteye bannerını koymakla kalmadı, özel ödül verme hakkı, grupların performans videolarında ve NBC’de yayınlanacak tanıtım filmlerinde görünürlük de aldı.



Geleceğin starına karar verecek olanlarsa oluşturulan içeriğe katkı sağlamayı seven gençler olacak. Aynı zamanda sitede yaratılan “social network” altyapısı ile de kişiselleştirme ve kendini ifade etme isteklerini gerçekleştirebilecekler.

Geleceğin Destiny's Child'i olacak grup ise David Foster'ın prodüktörlüğünde bir albümle ödüllendiriliyor.

ABD’de gençler arasında “onsuz yaşayamam” denilen medya olarak TV ve cep telefonlarını geçen internet artık gençleri hedefleyen her pazarlama projesinin en favori oyuncusu oldu.

NBC gibi bir televizyon kanalının bile kendi mecrası yerine interneti kullanması “Gençlik eşittir internet” gerçeğinin altını bir kez daha çizdiriyor.

Cumartesi, Temmuz 01, 2006

Cannes 2006 Media Lions / Gold Lion - Mini


Mini'nin adına rağmen! küçük araba olduğu imajını yıkmak için şehrin metro çıkışı, alt geçir, merdiven gibi çok fazla insanın geçtiği yerlerine MİNİ'ler yerleştirilmiş.

Ajans: JUNG von MATT, İsviçre
Müşteri: Mini

Cannes 2006 Lions Direct / Silver Lion - Melagne

Takı markası Melagne gençlere barların girişinde vurulan damga yoluyla ulaşmış.
Ajans: SCHOLZ&FRIENDS, Almanya
Müşteri Melagne Accesories

Cannes 2006 Lions Direct / Gold Lion - Papa John's


Papa Jone's Peru'da bir pizzacı. Rakipi olarak sadece pizzacılar değil, evlere servis yapan tüm restorantları hedefleyerek kendine alternatif bir iletişim mecrası yarattı.
Aksam saat 7'de potansiyel hedef kitlenin evlerinin ziline basıldı. Kapı deliğinde bakıldığında karşılarına elinde pizzayla bekleyen biri çıktı.

Ajans: QUORUM/NAZCA SAATCHI&SAATCHI, Peru
Müşteri: Papa Jones

Cannes 2006 Basın / Silver Lion Axe




Ajans: LOWE BULL, Güney Afrika
Müşteri: Axe

Cannes 2006 Basın / Bronze Lion - Legends Prezervatifleri



Ajans: CLEMENGER BBDO SYDNEY
Müşteri: Legends Condoms

Cannes 2006 Basın / Gold Lion - Lewis





Ajans: JWT, Hindistan
Müşteri: Lewis